Nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, ale skuteczność pozycjonowania stron, zależy od wielu czynników. Pierwszym jest oczywiście kwestia tego, kto zajmuje się pozycjonowaniem strony. Im bardziej doświadczony fachowiec, z lepszymi narzędziami, wiedzą i umiejętności analitycznymi, tym efekty będą lepsze. Niemniej jednak są też czynniki od niego niezależne, na które warto zwrócić uwagę. Czasami nie jesteśmy w stanie nic w tym zakresie zmienić, a czasami jest to wręcz upór właściciela strony, który uważa, że jego strona nie wymaga żadnych zmian.
Co znajdziesz w treści artykułu
Czy optymalizacja strony wpływa na skuteczność pozycjonowania stron?
Jak najbardziej tak. Skuteczność pozycjonowania stron jest w stu procentach uzależniona od tego, jak dobrze jest przeprowadzona optymalizacja. Niestety bardzo często, właściciele stron internetowych upierają się, że ich strona jest idealna i chcą aby agencje SEO pozycjonowały dokładnie taką stronę. Nie zawsze będzie to takie oczywiste i możliwe do zrealizowania.
Treść strony internetowej
Jest pierwszym elementem, który będzie zawsze podlegać optymalizacji i będzie wywierać istotny wpływ na skuteczność pozycjonowania stron. Niezależnie od tego, jak dobrze tekst oddaje istotę danego zagadnienia, na przykład jak dobrze opisuje usługę według właściciela firmy, może on po prostu być niedostatecznie dobrze napisany pod względem SEO. Nie ma w tym nic dziwnego. Przedsiębiorca zna się na swojej pracy a nie na optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek internetowych. Dlatego też, upierając się przy pozostawieniu obecnej wersji, na strat strzelamy sobie w kolano, bowiem Google musi wiedzieć, o czym strona jest, a jeśli nie ma na niej w odpowiedniej ilości właściwych słów kluczowych, to niestety się nie dowie i nie pokaże jej w wynikach wyszukiwania.
Strona techniczna
Tutaj możemy mieć do czynienia na przykład z grafikami. Wielu właścicieli stron upiera się, iż w ich branży zdjęcia sprzedają usługi, toteż ładują na stronę główną mnóstwo zdjęć w dużej rozdzielczości. Czasami jest to nawet 4K. Kończy się tym, iż nawet jeśli potencjalny klient wejdzie na stronę, to zanim doczeka się na załadowanie wszystkich, ogromnych grafik, prezentujących wspaniałe realizacje usług, to zdąży sobie pójść na inną stronę. Klienci nie lubią czekać. Dlatego też, na stronie głównej grafiki należy ograniczyć do niezbędnego minimum i prezentować je w formie miniatur. Od prezentacji dużych zdjęć jest galeria. Ten czynnik w wyjątkowo istotny sposób będzie wpływać na skuteczność pozycjonowania stron.
Podsumowanie.
Możemy więc powiedzieć, iż skuteczność pozycjonowania stron jest zależna od wielu czynników. Wymienione powyżej nie są jedynymi choć najważniejszymi. Aby więc możliwe było skuteczne pozycjonowanie stron w Rybniku, koniecznie trzeba będzie przeprowadzić ich optymalizację. Jeśli zaś właściciel strony będzie upierać się przy swoim to po prostu szkoda wydawać pieniędzy na usługę. Skuteczność pozycjonowania stron jest wynikiem wielu działań, zarówno na stronie (działania on-site), jak i poza stroną (działania off-site). Warto więc zdać sobie z tego sprawę, i w kwestii zmian na stronie, współpracować z agencją SEO, a nie rzucać im tylko kłody pod nogi.